Tuesday, March 20, 2018

Shaklee Produk Berpatutan Sesuai dengan Kuantiti dan Kualitinya.


Bismillahirrahmanirrahim..

Segala puji bagi Allah untuk tiap hela nafas yang dipinjamkanNya. Kali ni Cik Nana nak ketengahkan persoalan yang paling kerap Cik Nana terima bila sebut tentang Shaklee.. Bahkan persoalan ni timbul dari Cik Nana juga dulu..

“Shaklee ni mahal la..”

Betul ke Shaklee ni produknya mahal?

Kesayangan Cik Nana produk Shaklee sebenarnya tak termasuk pun dalam kategori produk kesihatan yang mahal. Masih lagi dalam kategori berpatutan. Kenapa Cik Nana kata begitu?

Pertama : Kalau perasan kebanyakan produk Shaklee seperti Vita-C, Oste, Vita-B, Basic H, ESP datang dalam kuantiti yang banyak. Vita-C didatangkan dalam botol yang berisi 180 biji..  Jika sehari pengguna hanya ambil sebiji selepas sarapan, anda rasa berapa lama ia bertahan? Ye… Lebih kurang 5 hingga 6 Bulan!

Contoh lain produk atau suplement terbaik untuk ibu-ibu mengandung. Vita B Complex pula terkandung sebanyak 120 biji. Disarankan untuk ambil 1 biji sehari. Jadi berapa lama pula Vita B Complex ni bertahan? Tepat sekali ! 3 hingga 4 bulan!

Dah macam kelas Math pulak dah.. huhu

Jadi dari segi kuantiti Shaklee masih dalam kategori berpatutan.

Kedua : Dari segi kualiti pula Produk Shaklee masih tidak dapat disangkal lagi. Produk Shaklee selamat, terbukti kualiti dan keberkesanannya. Produknya menggunakan bahan semulajadi, bukan GMO dan Bebas Gluten

Terdapat pelbagai Kajian Pemakanan Suplemen yang membuktikan mereka yang mengambil Shaklee memiliki kesihatan yang jauh lebih baik.Keputusannya : Tahap Nutrien darah yang baik,  Kekerapan Penyakit lebih rendah dan banyak lagi yang menunjukkan kualiti Shaklee.

Ketiga : Biar gambar berbicara ….


1 tablet Vita-C Plus(500mg) sama dengan 7 setengah biji oren dan ianya bersifat  ‘Sustained Release’ bermakna anda akan mendapat manfaatnya berterusan selama lebih kurang 5 jam. Ini adalah kerana ia dilepaskan sebanyak 100 mg bagi setiap 1 jam

Perbandingan ESP dengan makanan berprotein yang lain 

Sebiji Oste yang baik untuk tulang dan saraf sama dengan segals susu yang tinggi kalsium dan sama dengan 80 biji badam.

Kesimpulannya, shaklee merupakan produk yang sangat berpatutan. Ketahuilah bahwasanya penyakit itu jauh lebih mahal berbanding nikmat sebuah kesihatan..

Sehingga berjumpa lagi..

No comments:

Post a Comment